mandag den 5. april 2010

Filmdagboka del I: En ganske snill mann

Jeg har bestemt meg for å innføre ymse anmeldelser i kortkort-form på norsk. Her kommer minianmeldelser av filmer jeg så i påskeuka med trailere:

A somewhat gentle man (En ganske snill mann) - Hans Petter Moland, 2010


Ikke så hysterisk morsom som traileren gir inntrykk av, men en helt grei film likevel.

Høydepunktene: musikken (!!!), Stellan (jepp, vi er på fornavn), Bjørn Sundquist, Jannicke Kruses kroppsspråk + skuespilleri og den polske tv'en.

Downer: Den ekstreme pistolscenen kunne vært så mye morsommere! Som f.eks om Aksel Hennie snakket polsk på telefonen, isteden for finsk (og Stellan tok seg selv i å forstå hele samtalen pga hans polske tv-titting), om det hadde vært musikk i denne scenen (som i traileren) og om kortvokstvitsene i heisen var lagt opp litt annerledes, kanskje dverg skulle parert med en bedre vits enn den som kom, jeg vet ikke helt, men NOE manglet i denne scenen som jeg hadde trodd skulle være så morsom.

Jeg gir den 3 av 5 stjerner:

Ingen kommentarer: