torsdag den 17. oktober 2013

vad är mat och vad är annat

har alltid vært en stor fan av klungan. spesielt denne forestillingen her; 'det är vi som är hemgiften' og spesielt denne monologen her. elsker den kroppslige og absurde humoren deres.

siden de begynte å samarbeide med birgitta egerbladh har forestillingene deres blitt noe av det beste jeg kan tenke meg. nå jobber de med sin neste forestilling og tredje samarbeid med birgitta egerbladh som kommer våren 2014. jeg gleder meg massivt! det er vel verdt å ta seg en tur til sverige for å se den gjengen her, altså.









og om du liker dette her; sjekk også ut deres 'se oss flyga över scenen i fruktansvärda hastigheter', 'ingen bor i skogen' (tv-serie) og 'mammas nya kille' (radio/podcast).

matthias, han ene av dem, har et prosjekt på si som heter viiala/fransson som er enda mer absurd, nesten som en alt-lit performance / kunst / danseteater. det er dødsmorsomt synes jeg, men kanskje hakket lengre ut og mindre tilgjengelig enn klungan som når et stort publikum og har blitt ganske folkekjære i sverige. har blogget om viiala/fransson litt lengre nede på siden. en trailer til deres siste forestilling 'husbil' og en hel forestilling 'kunskapsluckan' ligger på vimeo.

hvis jeg noensinne skulle klare å regissere noe som ligner på dette i kvalitet kan jeg daue lykkelig

Ingen kommentarer: